Weekendje Bangalore - Reisverslag uit Madras, India van Renske Boo - WaarBenJij.nu Weekendje Bangalore - Reisverslag uit Madras, India van Renske Boo - WaarBenJij.nu

Weekendje Bangalore

Blijf op de hoogte en volg Renske

31 Maart 2015 | India, Madras


Vanakam!

Wat een weekend! Het had zo leuk moeten worden, maar de vierdaagse citytrip naar Bangalore werd overschaduwd door het vreselijke gevoel van misselijkheid :(((

Vrijdag moesten JG en ik vroeg opstaan, want de trein vertrok al om 7.35! Ik werd al misselijk wakker en heb die dag niks binnen kunnen houden. De treinreis was horrible!! In plaats van het mooie Indiase landschap heb ik 5 uur lang in een plastic zak zitten kijken....
Toen we om 2 uur in ons hotel aankwamen ben ik gaan slapen. En slapen. En slapen. Tot de volgende ochtend. Een dag verspeeld :(

Zaterdag werd ik gelukkig redelijk goed wakker! In het hotel kregen we ontbijt op de kamer: drie geroosterde boterhammen met boter en jam. Voor mij perfect! Voor JG die de vorige avond ook al niks had gegeten een beetje karig.. ;)

In de ochtend hebben we gewandeld door de mooie parken van Bangalore. De stad is zo anders dan Chennai!! Veel groener, meer auto's, minder fietsen, veel westerser (Bangalore is een van de belangrijkste steden van India in de IT sector a.k.a. rijk) énnnnn groengele tuktuks ipv gele!!! :O ;)

Na een heerlijke ijskoffie in de coffee company hebben zijn we in een tuktuk de stad rondgecrossed om alle highlights te zien. De superaardige chaffeur wist aardig wat te vertellen over de door de Britten gebouwde gebouwen en bracht ons ook naar een grote souvenirwinkel, waar ik supermooie pashmina's (indiase sjaals) heb gekocht! (Wel voor veel te veel geld haha mwehh)

Rond 4 uur was t tijd voor een middagdutje in het hotel! Mijn maag had zich aardig gedragen die dag dus besloten we dat we vandaag wel uit eten gingen. En als we gaan, dan doen we dat goed! Dacht JG :)
Hij had een restaurant gevonden op de 13e etage van een hotel. We zaten op een dakterras met uitzicht over de stad. Het was echt geweldig :) Het eten was heel lekker! Alleen jammer dat ik maar 4 stukjes kip op kon..

Als je wil weten hoe erg ik eraan toen was, lees dan dit..
Donderdag had ik een rol oreokoekjes gekocht (de allerbeste koekjes ooit whaa). Op zaterdag-, jaja záterdagavond lag die nog steeds onaangebroken in mn tas. Ik weet t. Omg.

Zondag gingen we naar het National Park naast de stad. Op safari!! We hebben olifanten, leeuwen, tijgers, beren én herten gespot!! Het was overigens niet zo spectaculair hoor. In een rij van bussen reed je over een aangelegde weg, waarlangs de dieren een dutje lagen te doen. Echt, ze lagen allemaal te slapen!! Haha, het idee was leuk.
Toen we daarna de dierentuin bezochten heb ik iets heel doms gedaan..
Ik at een broodje met een ei erin nooooo!!!

Mn maag begon weer tegen te sputteren en op de terugweg naar t hotel voelde ik me weer net als in de trein :(((

Om drie uur waren we terug, heb ik mn maag weer geleegd, en ben weer gaan slapen. En slapen. En slapen.

Arme JG.. Twee dagen verspeeld..

Vandaag (maandag 30 maart) zijn we 's ochtends naar een shoppingmall gegaan, waar we hebben ontbeten met een blueberrymuffin en een latte. Ja, daar maak je me blij mee :)

Omdat ik woensdag voor twee weken naar het meisjeshuis ga heb ik allemaal notebooks gehaald in leuke printjes en voor iedereen een pen. Als welkomscadeautje :) Kunnen ze lekker tekenen ipv studeren haha. (Ik kom ook echt in de laatste toetsweken voor de zomervakantie.. Dat worden blije zusters.. ;) )

Het gaat nu goed met me me. Ik zit nu in de trein naar huis (Chennai haha ;) ) waar ik heel blij mee ben. Het is niet leuk om ziek te zijn in een land en stad waar je niks en niemand kent en het enige wat je kan doen is op je hotelkamer liggen..

Haha wat moeten die mensen van t hotel wel niet van ons denken.. Twee blanke mensen die halve dagen op hun hotelkamer doorbrengen hahaha.. ;)

Ik wil trouwens een oproepje doen!! De jongens vinden loombandjes helemaal geweldig!! Maar ik kan t heel moeilijk vinden in Chennai.. Ik weet dat t in Nederland best wel demodé is dusss...

Heb jij thuis nog oude loombandjes liggen of loop je net langs een speelgoedwinkel?? ;)

Stuur ze op naar dit adres:

25, Kalundai Street, Park Town
Chennai - 600 003

Dan kunnen we hier lekker de hele zomervakantie loomen ;)

Woeee in het hotel nieuwe muziek gedownload. Zit hier helemaal happy te zijn :) #random

Nog even voor de duidelijkheid:

Vanaf woensdag 1 april tot 14 april ben ik onbereikbaar!! Er is namelijk geen Wifi in het meisjeshuis. Op het kantoor in de stad kan ik nog wel mn facebook checken hoor ;) en mn blog ook natuurlijk!!

Blijf gerust lieve berichtjes sturen ;)

Groetjes uit niemandsland tussen Bangalore en Chennai!! (Afstand vergelijkbaar met Amsterdam - Parijs)

Mn oreo koekjes liggen trouwens nog steeds onder in mn tas!!! Ik zit aan de druiven, cherrytomaatjes en bruin brood, die überzout is wajoo haha.

Wordt vervolgd...




  • 31 Maart 2015 - 06:04

    Sylvia De Boo:

    Zoals jij schrijft, is een weekendje ziek haast nog leuk!! Nee hoor, ik weet hoe erg t was. :-( Nu weer de goede kant op en langzaam opbouwen!!

  • 31 Maart 2015 - 06:49

    Anja:

    Lieve Renske,

    O dat is zooo reg misselijk zijn in een onbekende omgeving.
    ooit lang geleden waren Benno en ik in Malawi,ik werd daar ziek.
    eerst werd gedacht aan malaria wat het gelukkig niet was.
    Pompoen heeft me er toen weer bovenop geholpen.
    In de vorm van gewoon tot soep toe.
    Ik wens je sterkte.
    Blijf goed drinken, want in de warmte gaat uitdroging nog harder.
    (sorry de zuster is net wakker)
    ik wil je heel veel succes wensen en plezier bij de meisjes.
    Wat zullen ze genieten van jou aandacht.
    ik hoop dat je weer snel de oude bent.
    En euh die koekjes komen vast wel op.
    Een knuffel van afstand
    Ik zal rondvragen voor de bandjes.
    wie weet
    Hou je taai.

    Ik ga werken.
    Xx Anja

  • 31 Maart 2015 - 08:35

    Sylvia De Boo:

    Ik ben van harte loombandjesverzamelpunt! !

  • 31 Maart 2015 - 08:45

    Annet En Familie ☺:

    Lieve Renske
    Wat blijft het toch leuk om jouw reisverslagen te lezen en.....wat had ik deze keer met je te doen.
    Ziek zijn in een onbekende omgeving is zo naar. Hartstikke stoer hoe je er mee omgaat zeg.
    Wel fijn dat JG steeds in de buurt is. Zal net veiliger gevoel geven.
    Ik duik hier thuis met Iris en Merel de loom-kist in en zullen zeker wat van dat spul opsturen!!! Komt er dus tzt aan
    Geniet verder en veel liefs van ons allevier,
    Xxx Annet (en JW en I en M☺)

  • 31 Maart 2015 - 09:59

    Oma Jannie:

    Lieve Renske,

    Wat jammer dat jullie weekend zo ging. Maar verder lezen we dat je het geweldig naar je zin hebt. Heel fijn en leuk dat je op deze manier al wat meer van het land kan zien. We genieten van je verslagen en wensen je veel plezier toe in het meisjeshuis.

    Lieve groet, ook van opa

  • 31 Maart 2015 - 12:25

    Yvonne:

    Wat een pech dat je juist ziek was tijdens je weekendje uit! Wat kun je je verloren voelen in een vreemd land, he? Goed uitkijken met wat je daar eet (op straat), hoor!!
    Het wordt vast een leuke tijd in het meisjeshuis.
    Enne... ik ga op zoek naar loombandjes!

  • 04 April 2015 - 11:07

    Ina En Gijs Kraak:

    Beste Renske,

    Pas gisteren jouw verslag gelezen. Wat een bedoening zeg dat je je zo beroerd voelde tijdens een
    weekendje weg. Gelukkig heb je er ook nog van genoten en ben je nu weer opgeknapt.
    We wensen je veel plezier met de weken in het meisjeshuis.

    Vriendelijke groet van ons,

    Gijs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renske

Ik ben 5 maanden in India om vrijwilligerswerk te doen op een straatkinderenproject en het land te zien!!

Actief sinds 29 Jan. 2015
Verslag gelezen: 601
Totaal aantal bezoekers 16091

Voorgaande reizen:

11 Februari 2015 - 20 Juli 2015

India

Landen bezocht: