Meisjeshuis! - Reisverslag uit Madras, India van Renske Boo - WaarBenJij.nu Meisjeshuis! - Reisverslag uit Madras, India van Renske Boo - WaarBenJij.nu

Meisjeshuis!

Blijf op de hoogte en volg Renske

06 April 2015 | India, Madras

Vanakam!

Fijne tweede paasdag allemaal :)
Is tweede paasdag iets Europees ofzo??
Hier kennen ze t in ieder geval niet, dus de meisjes zijn gewoon naar school vandaag. Ik ben met sister Angel en Jayaseeli naar het hoofdkantoor gegaan waar ik nu leker kan computeren ;)

Omdat ik nul komma nul contact heb met t thuisfront ging de heimwee deze week toch een beetje toeslaan..
Ook omdat de eerste dagen in een nieuw huis supervermoeiend zijn. Nieuwe gezichten, nieuwe namen, andere gebruiken, een veel kleinere oppervalakte voor bijna hetze;fde aantal personen (we zijn met zn 40en) en wat ook vermoeiend is dat neimand hier echt goed Engels kan. Echt goede gesprekken kan ik maar voeren met een van de sisters en een meisje (nouja ze is 24) die nu studeert. Ze heet Gowdi en is echt super :)

De meisjes zijn heel erg leuk!! Het is hier al 80 graden en met met 10 meisjes op je schoot is t zo'n 120 graden, maar ik red me wel ;) Ik zing en dans me suf. De jongens hadden me al wat armbandjes gegeven, maar de meisjes hadden dat al na twee dagen verbroken. Ik heb nu een jongensarm en meisjesarm. De stand is 6 tegen 10 voor de meisjes :)

Het was leuk om hier met pasen te zijn. Ik had vier volle dagen met de girls :) Ne moeten ze studeren, studeren, studeren, want morgenbegint de toetsweek! Ze hebben hier trouwens maar 5 vakken: Tamil, English, Social, Science en Maths.

Ik ben in totaal dit weekend 6 keer naar de kerk geweest. Wajoo new record!! Twee keer op donderdag, twee keer op vrijdag, zaterdag overdag en paasnacht. Van die nachtdienst kwamen we pas half drie terug in t huis. Daarna gingen we nog taart eten. Ik had in de plaatselijke bakkerij paaseieren gekocht van suikergoed met chocolaatjes erin :) Ook heb ik ze allemaal het dagboek gegeven. Leuk om al die blije gezichten te zien! 'Thank you Boo!' :)

Ik heb al twee superleuke oma's in Nederland, maar nu heb ik er ook eentje in India: mn India pati!! Ze woont in de straat van het meisjeshuis en werkt al superlang in t huis als schoonmaakster\kletskous. Haha ze kan nauwelijks Engels maar wil altijd met me praten. Gelukig kan Gowdi alles voor me vertalen: 'Boo, zing een liedje voor me!' 'Boo, kom je en keertje langs in mn huis?' 'Boo, jij blijft hier hoor! Jij gaat helemaal niet terug naar Anbu Illam!' Hahaha wat een poepie!

De meeste mensen hier praten in Tamil tegen me, wat echt supergrappig is. Sommige snappen niet dat ik een andere taal spreek, zo wereldvreemd zijn ze. Voor sommige jongens en meisjes hier is t ook wel verwarrend. Het ene moment zit ik liedjes in Tamil te zingen en het andere moment zeg ik weer dat ik t niet begrijp, huhh?!? ;) Bij de oudere jongens en meisjes neem ik t niet meer zo serieus. Zij weten heel goed dat ik geen Tamil kan en zijn te lui om Engels te praten. Dus praat ik in een soort neptamil terug. Mijn acteerskills in de strijd gooien ;) Vinden ze geweldig haha ;)
Ik wordt nu wel vaak 'loosa' genoemd. Dat betekent gestoord.. Hihi :)

Ik ben toch wel blij dat ik hier maar twee weken ben. Ik voel me toch meer thuis in t jongenshuis. Ik mis de jongens heel erg, maar ik kan t handelen omdat t nog maar 1,5 week is. Ik probeer zo veel mogelijk te genieten. Soms lukt dat hier, soms niet. So be it :)

Ik red me wel!

Ik kruip weer in mn internetloze cocon!!

Bye bye!

Wordt vervolgd....

  • 06 April 2015 - 11:06

    Maarten:

    Wat een golf met nieuwe ervaringen zeg. Ik kan me wel voorstellen dat het veel is. Je geeft je ook helemaal! Fijn om toch weer wat van je te horen. Veel plezier nog met de meiden.

  • 06 April 2015 - 11:06

    Sylvia De Boo:

    Ach mijn lieverd! Alle begin is moeilijk, maar je gaat het ook in het meisjeshuis weer redden hoor, met al jouw talenten!! En inderdaad zonder contact gaat de heimwee opspelen, dat is wederzijds.... ;-) Ik denk aan je en hou van je! XXX mama

  • 06 April 2015 - 11:33

    Maria:

    Hoi Renske, even een korte reactie op je berichtje. Ik wens je heel veel sterkte toe. Heel herkenbaar en logisch dat je heimwee krijgt. Je maakt ook veel mee! Ik weet zeker dat er hierna weer een superperiode komt. Onze auto is overigens dankzij je broer Jop weer helemaal schoon..Veel succes en ik vind het heel stoer wat je allemaal doet! Groeten van Christiaan en Maria en de meiden.

  • 06 April 2015 - 11:47

    Anja:

    Lieve Renske,

    Heftig hoor,
    Maar je blijft een kanjer.
    Je doet het toch maar.
    En heel bijzönder is dat je toch ook hier wel weer iets van maakt.
    Stoer hoor.
    Sterkte daar nog even.
    En dan zullen de jongens je vast nog armbandjes erbij geven want zij willen natuurlijk winnen.
    Fijne pasen voor zover dat kan.
    En tot devolgende mail
    knuffel van afstand.

  • 06 April 2015 - 12:24

    Xandra:

    lieve Renske, stoere chick! Ik ben suuuuupertrots op jou. Dat was ik al en nu nog meer. Knap hoor, hoe je het handled in het meisjeshuis. Het is wel duidelijk waarom de vrijwilligers altijd naar het jongenshuis gaan, het meisjeshuis is een extra grote uitdaging! En de fathers hebben goed gezien dat jij die aankunt, al is het niet altijd makkelijk. Laat je lekker verwennen door "oma" en de sisters, want je geeft ook heel veel. En weet dat we in Nederland extra aan je denken deze komende week. En dan weer snel terug naar je boys. Dikke knuffel en xxxxxx

  • 06 April 2015 - 12:27

    Oma Annie:

    Lieve Renske,
    Fijn om weer wat van je te horen,.jij maakt er wel weer wat van he ?
    Je doet daar weer andere ervaringen op.
    Jammer dat je even niet kunt appen, maar wij denken wel aan je hoor !
    Leuk dat je daar ook een "oma" hebt. Geniet er van.
    Zij is zeker ook leuk met de meisjes.
    Hou je taai en veel liefs, ook van opa Remmelt.


  • 06 April 2015 - 13:30

    Helma :

    hoi Renske
    Leuk om weer even wat te lezen over je ervaringen daar. Snap het wel dat er momenten zijn waarin je heimwee krijgt. Zeker op fit soort momenten wanneer er even geen contact is en er bij ons in Nedeland een Paasfeest aan de gang is waarbij net als bij ons familie bij elkaar komt. Maar goed zo te lezen ben jij dadelijk weer het een en ander te kezen wanneer jij een internet moment hebt. En zijn we ineens allemaal weer heel dicht bij jou. Voor wat de Armbandjes betreft, ik denk als de jongens dit weten zij zeker hun best gaan dien om dit aantal te overtreffen. Het lijkt me toch een mooie ervaring om dit mee te mogen maken. Ben wel benieuwd hoe je tot dit besluit bent gekomen. Het is toch een hele onderneming om dit te gaan doen. Wellicht dat we elkaar hierover later nog spreken. Veel plezier nog Renske en top dat je dit avontuur bent aangegaan met jezelf.

    Een nog wat koude groet met warme bedoelingen vanuit Nederland,
    Groetjes Helma

  • 06 April 2015 - 16:05

    Suzanne:

    Jep, Tweede Paasdag is typisch Nederlands. :)

  • 06 April 2015 - 19:37

    Hannie:

    Leuk om weer een verslag van je te lezen. Best heftig allemaal. Wat een indrukken en wat een cultuurverschillen.

    Maar zo te lezen breng je ook bij deze meisjes weer een hoop plezier. Straks lekker terug naar je jongens, die jou ook vast en zeker gemist hebben, dus ben benieuwd wat voor welkom je daar gaat krijgen.

    Veel plezier en sterkte. Ik kijk alweer uit naar je volgende verslag.

    Liefs, Hannie

  • 07 April 2015 - 11:46

    Marika:

    Ik heb je nog ge-appt, maar je was alweer uit het zicht van een satelliet....Ik sluit me helemaal aan bij al die lieve en opbeurende opmerkingen hierboven! Dikke knuf van je tante!

  • 07 April 2015 - 14:02

    Erna:

    Ha die lieve Renske,

    Ben zojuist helemaal 'bijgelezen'. Dank voor je boeiende relazen.
    Ben je intussen weer helemaal opgeknapt? Ze hebben je wel even goed te pakken gehad.
    wat een kanjer ben je toch!
    Ik moest wel even denken dat als je straks weer in het Hollandse bent, de heimwee wellicht ook even andersom geldt, omdat je de jongens nu al zo mist. Maar ook daar vind jij ongetwijfeld weer een 'modus' voor.
    Dat kan niet anders. Wat een ervaring(en) toch hè?
    Renske, weer heel veel succes, plezier, wijsheid etc. etc. gewenst!!

    Hartelijke groeten, Erna & Co.

  • 07 April 2015 - 17:12

    Ina En Gijs Kraak:

    Beste Renske,

    Wat een verhaal weer. Hopelijk ben je weer de oude en kom je je heimwee weer snel te boven. Leuk dat je er een lieve oma bij hebt gekregen!!
    Veel sterkte en plezier in het meisjeshuis. Straks ga je weer terug naar de jongens! Ook kan je dan weer
    internetten met het thuisfront en zo.

    Hartelijke groet van ons,

    Gijs

  • 08 April 2015 - 08:51

    Susanna:

    Hoi Renske,
    Ondertussen al een paar dagen verder, dus ik hoop dat je je weer iets beter voelt.
    Wat een mooie ervaringen ben jij aan het opdoen! En wat kan je er levendig overschrijven, ik maak er mijn eigen beelden bij.
    Heel veel plezier nog in het meisjeshuis en dan weer lekker terug naar de jongens.
    Dikke knuffel van ons uit Gorinchem

  • 09 April 2015 - 18:41

    Hanneke Simon:

    hoi renske
    Hoe gaat het nu met je?
    Jammer dat ik nu niet met je kan whats appen.
    Leuk je verhalen te lezen over het meisjeshuis.hoewel je helaas wat heimwee hebt
    Je bent nu al snel weer in het jongenshuis he?
    kunnen we weer appen. veel sterkte tot die tijd en we denken aan je hoor!
    toi toi en tot gauw
    namens fam simon
    hanneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renske

Ik ben 5 maanden in India om vrijwilligerswerk te doen op een straatkinderenproject en het land te zien!!

Actief sinds 29 Jan. 2015
Verslag gelezen: 664
Totaal aantal bezoekers 16092

Voorgaande reizen:

11 Februari 2015 - 20 Juli 2015

India

Landen bezocht: