Van Renske naar Boo, tuk tuks en rode nageltjes - Reisverslag uit Madras, India van Renske Boo - WaarBenJij.nu Van Renske naar Boo, tuk tuks en rode nageltjes - Reisverslag uit Madras, India van Renske Boo - WaarBenJij.nu

Van Renske naar Boo, tuk tuks en rode nageltjes

Blijf op de hoogte en volg Renske

16 Februari 2015 | India, Madras

Vanakam!

Leuk dat jullie allemaal massaal mn blog lezen :) Ik ben zeer vereerd! ;)

Okee eerst over de namen: Het boekje werkt! Ik weet van zo'n tien jongens nu de namen uit mn hoofd, dus nog maar 40 te gaan!! ;)
Om je indruk te geven waarom het zo langzaam gaat: Ze heten Sadiq, Sudesh, Soprakesh, Roopesh, Balaji, Pinkoli, Dharma enz.... ;P
Renske is trouwens ook veel te moeilijk voor hen. Ik heb mn naam nu verandert in Boo en nu gaat t goed!! :)

Ik ben de afgelopen dagen de meeste tijd op het project gebleven. Daar heb ik vooral met de jongens gespeeld, gesport en gepraat. Ze houden hier veel van volleybal en voetbal. Geen gekke cricketavonturen voor mij dus haha.

Vrijdagavond hadden alle jongens in groepjes dansen ingestudeerd. Wajoo dat kunnen ze goed!! Ik had de oudere jongens verteld dat ik van zingen houdt. Nou dat was me geraden: natuurlijk moest ik een optreden doen.. Het werd Let it go uit de film Frozen haha en dat terwijl het hier 35 graden is buiten..
Op het laatst moest Jan-Gijs en ik ook nog meedansen. Het was echt vet leuk :)

Gisteren ging ik met een paar jongens kleuren. Ik heb een etui met heel veel pennen, potloden en stiften meegenomen. Wat ik niet meer wist was dat ik mijn nagellak er ook in had gedaan. En ja je raad het al... Nu lopen bijna alle jongens hier met rode nageltjes rond! Haha het is zo grappig om te zien, en trots dat ze zijn :)

Ik ben ook al een keer met een father naar het meisjeshuis geweest, een kwartiertje rijden met de tuktuk vanaf hier. De meisjes waren echt superenthousiast. Het verschil met de jongens is dat zij gelijk naar alles grijpen. Oe een armbandje, ohh blond haar en aaah oorbellen!! Ik wil volgende week echt weer een keertje langs :)

Ik heb nu al twee keer in een tuktuk gezeten en dat is echt een hele belevenis!! Het verkeer in India is echt een grote chaos. Iedereen toetert zich suf (alsof het helpt...) en rijdt als een kip zonder kop over half geasfasteerde wegen. Haha ik vind het leuk hoor :)

Over het eten: Het is lekkerder en afwisselender dan ik dacht. De jongens eten eerst in grote zaal, waar wij helpen met opscheppen. Daarna eten we apart met de fathers en brothers. Het is soms best pittig en dat is blijkbaar aan mn hoofd te zien haha, en aan mn overmatig watergebruik tussen de happen door natuurlijk ;) En dan moet ik een boterham met jam eten van de fathers, zorgzame typetjes hoor!

In het weekend kijken de jongens 's avonds tv. Zaterdag keken we een comedyserie en gisteren een vampierenfilm. Allemaal in t Tamil, de taal die hier wordt gesproken. Een jongen, Vignesh, heeft een lijstje gemaakt met woorden van het Engels naar Tamil. Ik kan mn lichaam al aardig benoemen: mokku (neus), vaye (mond), pollu (tanden), kal (been) en nog zo'n tien woorden. Vanmiddag na school wordt ik door hem overhoord dus ik ga zo nog ff leren zo, want volgens mij is t een strenge leraar! ;)

Ik heb het echt heel erg naar mn zin!! De jongens zijn leuk, open voor contact en ik kan het goed vinden met de 2 fathers (rond de 50/60 jaar) en 3 brothers (alle drie 25).

Het is soms wel een beetje gek als ik bedenk dat ik het enige meisje ben hier. Ik wordt gewoon omringt door alleen maar jongens en mannen. Ik red me wel hoor, daar niet van ;) Maar daarom is het des te leuker om soms naar het meisjeshuis te gaan :)

Met Jan-Gijs gaat het ook goed! Nogmaals, we voelen ons al helamaal thuis! Ook al is dat niet het geval, te merken aan al het gestaar op straat ;)

Wordt vervolgt...

  • 16 Februari 2015 - 11:39

    Karin:

    He Renske, wat leuk om vanuit hier mee te kunnen genieten van je verhalen. Wat een mooie indrukken doe je op en wat fijn dat je zo welkom voelt. Het eten zal wel snel gaan wennen. Groetjes van Karin en haar mannen.

  • 16 Februari 2015 - 12:27

    Erna:

    Ha Renske, wat een leuk verhaal. Ik zie gelijk allemaal beelden voor me. In zo'n tuktuk lijkt het me billenknijpen, brrrr. Nog even over de muggen in een eerder verslag: mazzelkont. Ik zou denk ik intussen 1 grote bult zijn, helemaal lek geprikt. Heel erg fijn dat jullie al zo snel 'ingeburgerd' raken/zijn. Veel succes/plezier!! In Ypenburg schijnt nu ook het zonnetje volop maar het is geen 35 graden ;-).

  • 17 Februari 2015 - 10:28

    Yvonne Visscher:

    Ha Renske,

    Een Lange Blonde is een 'bezienswaardigheid' in Azië, hebben wij ook ervaren. Leuk je te volgen en dat je het naar je zin hebt. Je zult je de komende maanden nog wel vaker verbazen!

  • 17 Februari 2015 - 21:10

    Annemarie:

    Renske!!! ZO VET!! Geniet en goed te horen dat je het zo naar je zin hebt (-:

  • 17 Februari 2015 - 23:53

    Susanna:

    Klinkt goed Renske. Veel succes met al die mannen daar. En veel leuke bezoekjes aan het meiden huis!
    Groet Susanna

  • 18 Februari 2015 - 11:06

    Ina En Gijs:

    Beste Boo,

    Ontzettend leuk om je ervaringen te lezen. Je beschrijft het zo geinig. Respect voor je dat je zo snel al went daar en je zo goed aanpast. Wat maak je al veel mee. Ook belangrijk dat je met iedereen goed overweg kan. Sterkte met je "Tamil lessen" en het onthouden van alle jongensnamen !!

  • 19 Februari 2015 - 18:16

    Anja:

    Hoi Renske.

    Wat ben je stoer en wat ontzettend gaaf om te doen.
    ik lees met veel plezier je verhalen.
    En stiekem zou het mij ook wel wat lijken.
    Had nu maar meer nagellak meegenomen zul je nu vast denken.
    Ik ben benieuwd hoe je overhoring is afgelopen.
    Meid geniet enorm.
    Dit is een enorme ervaring.
    Misschien ga je straks ook nog wel een boek schrijven.
    Knuffel van Anja

  • 25 Februari 2015 - 13:41

    Helma Berfelo:

    Hoi Renske
    Wat leuk om de verhalen te lezen en dat je er zoveel voldoening in hebt.
    Ik probeer je te blijven volgen. Ik vind het zo'n goed initiatief van jou.
    Ik wens je dan ook heel veel plezier en ik lees je graag.

    Groetjes Helma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renske

Ik ben 5 maanden in India om vrijwilligerswerk te doen op een straatkinderenproject en het land te zien!!

Actief sinds 29 Jan. 2015
Verslag gelezen: 717
Totaal aantal bezoekers 16086

Voorgaande reizen:

11 Februari 2015 - 20 Juli 2015

India

Landen bezocht: