Onwerkelijk - Reisverslag uit Madras, India van Renske Boo - WaarBenJij.nu Onwerkelijk - Reisverslag uit Madras, India van Renske Boo - WaarBenJij.nu

Onwerkelijk

Door: Renske

Blijf op de hoogte en volg Renske

13 Februari 2015 | India, Madras

Na een veel te lange reis zijn we er dan! Via New Dehli (9 uur vliegen), waar we 5 uur moesten wachten, vlogen we gisteren naar miljoenenstad Chennai (2,5 uur vliegen).
Toen we het vliegveld uitstapten kwam de hitte gelijk op ons af. Wow, ik plakte na tien seconden aan alle kanten ;)

En dat was niet het enige wat op ons af kwam. Tientallen indiase mannetjes (jaa ze zijn echt mini) met bordjes keken ons afwachtend aan. Maar was ons mannetje/bordje??

Na een uur kwam er iemand op ons af lopen. 'Anbu Illam?' Jaa! Een van de fathers haalde ons op en de rit van een uur naar het huis was echt GEWELDIG! Het was echt gewoon net alsof je in een documentaire zit. Zo onwerkelijk dat je je echt begeeft in deze heeeele andere wereld!
Het verkeer is een grote chaos. Er staan wel strepen op de weg, maar no way dat de indiërs zich aan regeltjes houden. En fietsers, scooters, auto's, motors, geiten en koeien: allemaal op één weg. Jaja..
We reden eerst door het zuidelijke deel van de stad, het beste deel met de grote multinationals en stevige huizen. Naarmate je richting het noorden gaat verslechtert de leefomgeving. We hebben in die rit al aardig wat slums gezien.

We kwamen rond half 12 's ochtends aan in het huis, dus alle jongens waren naar school. Dat was echt superchill omdat wij dan nog even konden rusten in onze kamer voordat we de boys gingen ontmoeten. Anbu Illam (huis van de liefde) is groot, superlicht en lekker koel. Mn kamer is niet zo koel haha, maar ik heb wel een eigen wastafel, wc en douche yeahh. Het stikt hier van muggen, maar zoals altijd vinden ze mij niet zo lekker om t steken :)

Het was echt superleuk toen de jongens terug uit school kwamen! De meesten durfden je wel een hand te geven en zich voor te stellen. Anderen bekijken je van een afstandje, maar dat komt nog wel goed :)

Ik ging eerst voetballen en daarna volleyballen. Poepoe sportieve jongelui hoor. 'We are in the school's volleybalteam' Haha ja dat was te merken.. Ook al deed ik hard mijn best, ik bakte er echt helemaal niks van! Gelukkig heb ik nog 4 maanden om het te leren!

Ik vroeg nog of ze hockey en cricket leuk vinden, maar ze vinden voet en volleybal veel leuker! Mooi ;)

Dat was dus dag 1. Een dag van heel veel nieuwe indrukken en heel veel moeilijke namen ;)

Sinds vandaag schrijf ik ze op, maar onthouden welk koppie bij welke naam past is ook nog eens een hele opgave..

Wordt vervolgd...



  • 13 Februari 2015 - 10:38

    Marlies :

    Hoi Renske,
    leuk dat je al gelijk verslag doet. Klinkt spannend allemaal, ik ga je volgen! Veel succes.

  • 13 Februari 2015 - 12:22

    Emmy:

    Fijn dat je (moe maar verder) goed bent aangekomen! Ik kijk uit naar al je verhalen! Je hebt een leuke schijfstijl!

  • 13 Februari 2015 - 13:20

    Marika:

    Oh wat leuk Renske, we reizen vanachter ons bureau gewoon met je mee! Fijn dat je veilig bent aangekomen en dat de eerste indruk goed is. Geniet en ik hoop dat je ook een beetje kunt slapen 's nachts en niet wakker ligt van alle indrukken van de dag ervoor!

  • 13 Februari 2015 - 15:16

    Annet:

    Geweldige start Renske!
    Ik heb zin in al je reis-verhalen.
    Veeeeel plezier lieve Renske.
    lfs van ons allen uit Rotterdam xxx

  • 13 Februari 2015 - 22:44

    Willem:

    Hey Renske, leuk om op deze manier te kunnen volgen hoe het jou in dat bijzonder land gaat. Ik ben erg benieuwd naar hoe je dit alles ervaart!

  • 15 Februari 2015 - 10:32

    Erna Swinkels:

    Dag lieve Renske, wij gaan je ook volgen hoor. Zo'n bijzondere reis. Heel erg leuk om via jou 'mee te maken'. Fijn dat je veilig aan bent gekomen. Wat zal er inderdaad veel op je afkomen en val je van de ene verbazing in de andere. Heel veel succes en plezier!!! Hartelijke groeten van ons uit Ypenburg!

  • 15 Februari 2015 - 19:58

    Nanda :

    Ha Renske!
    Wij hebben elkaar ontmoet tijdens het straatkinderenweekend. Wat leuk dat je naar India bent gegaan. Ik ben op het zelfde project geweest in India. Doe de jongens de groetjes!
    Heel veel plezier!
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renske

Ik ben 5 maanden in India om vrijwilligerswerk te doen op een straatkinderenproject en het land te zien!!

Actief sinds 29 Jan. 2015
Verslag gelezen: 694
Totaal aantal bezoekers 16082

Voorgaande reizen:

11 Februari 2015 - 20 Juli 2015

India

Landen bezocht: