Bye Jan! - Reisverslag uit Madras, India van Renske Boo - WaarBenJij.nu Bye Jan! - Reisverslag uit Madras, India van Renske Boo - WaarBenJij.nu

Bye Jan!

Door: Renske

Blijf op de hoogte en volg Renske

03 Mei 2015 | India, Madras

Vanakam!

Ja het is gebeurd.. Jan-Gijs is vertrokken :( Vrijdag is hij in zn trein naar Dehli gestapt. Hij zal eerst nog de Taj Mahal bezoeken en daarna vanaf Delhi naar Cambodja gaan om Don Bosco huizen te bezoeken. Zijn avontuur zit er dus gelukkig nog niet op :)

Vrijdag was een beetje een gekke dag om afscheid te nemen voor hem. Het was de eerste dag van Summercamp en alle drie huizen kwamen hier om dat te vieren en om van huis te switchen. De meisjes blijven op hun eigen plek maar de jongens van Raiboram zijn nu hier en de basisschool jongens van hier zijn vertrokken naar dat huis.
'S ochtends was de officiele opening met optredens en een special guest!! De wijkagent kwam kijken!! Haha de politieagenten hier zien er echt uit als legeroficieren, inclusief snor. Ik heb helaas geen foto gemaakt.. :(
'S middags hadden we gezamenlijk lunch en keken we een film. Rond 4 uur gingen de meisjes en jonge jongens weg. Daarna werden de jongens hier verdeeld in 4 teams. Die teams gaan de komende 3 weken tegen elkaar strijden. De eerste opdracht was iets verzinnen om op te voeren voor JG. Om 6 uur was er namelijk nog een afscheidsfeestje voor hem gepland. Ik heb m een boek gegeven met foto's en de jongens erin laten schrijven.
Ik zit trouwens ook in een team: team Rua, en we staan eerste!! We hebben gisteren de singingcompetition gewonnen en ook het voetbal en volleybaltoernooi. Bij die laatste twee was ik er trouwens niet bij omdat ik gisteren van 8 tot 3 weg was. Waarschijnlijk was t anders afgelopen als ik er wel bij was geweest haha ;)

Er logeren 5 brothers in t huis nu voor 2 weken. Ze zitten allemaal in t eerste jaar Filosofie en zijn rond de 21 jaar oud. Ik kan t goed met ze vinden en ze vroegen of ik mee wou naar hun cricketwedstrijd. Ja leuk!! Haha ik vind cricket verschrikkelijk saai, maar gelukkig waren er genoeg jongens die niet speelden om mee te kletsen :)

De afgelopen week zijn JG ook nog twee dagen op pad geweest. Met de bus zijn we in 4 uur naar Pondicherry gereist, een oude Franse vestingstad aan de kust. We hebben de toeristische route langs de boulevard gelopen en hebben 's avonds pizza gegeten!! Eindelijk ;)
De tweede dag zijn we naar een ander kustplaatsje, Mabalapuram, geweest. Je hebt daar echt geweldig mooie tempels van meer dan 1000 jaar oud, grote rotsen en een supermooi strand met gekleurde bootjes. Het was leuk om dit uitstapje nog te doen met zn tweeën :)
Het voelt raar om hier nu "alleen" te zijn maar ben gelukkig niet intens verdrietig ;)

Het is superleuk om de jongens van Raiboram hier te hebben. Dat zijn jongens tussen de 14 en 22 jaar oud. Ik merk dat ze ook blij zijn met mij. Eindelijk een zus(je)!! ;) Nu al deze 50 tienerjongens bij elkaar zijn gezet merk ik wel dat ze zichzelf heel erg willen bewijzen. De jongens van hier doen stoerder dan normaal. Gelukkig blijven ze mij wel knuffelen haha ;)
Vrijdag ga ik voor een aantal dagen naar Raiboram om mn andere schatjes weer te zien. Die waren diep teleurgesteld dat ik hier bleef..

Ik vermaak me hier wel :) Had ik al verteld dat ik een fiets heb gekocht?? Ik weet t niet meer maar jeej!! Echt superhandig, ik gebruik m best vaak :) Net als mn twee andere fietsen in NL is ie knalroze hihi..

Vrijdag appte mn tante dat ik over de helft zit en dat het aftellen is begonnen!! Niet leuk maar het is waar.. Ik geniet van elke dag! :D Helaas gaan de dagen snel voorbij...

Wordt vervolgd...

  • 03 Mei 2015 - 13:56

    Tante:

    Lieve Renske,
    Als jij daar blijft genieten dan tellen wij hier wel af, oké? Lijkt me een goede verdeling ;)
    Wat fijn dat Jan-Gijs een nieuw avontuur tegemoet gaat! Dat had ik nog niet gehoord. Spannend hoor.
    You go girl, xxx van X

  • 03 Mei 2015 - 14:07

    Tante 2:

    ...en waarom denk je dat wij aftellen lieve Rens? Omdat wij het hier al een gele tijd zonder jouw knuffels moeten doen!! We missen je hoor, maar zijn blij dat je het nog steeds fijn hebt daar!

  • 03 Mei 2015 - 22:14

    Erna:

    Hoi Renske, heel leuk om weer te lezen. heel jammer dat JG niet kon blijven. Veel succes en plezier weer gewenst. Lieve groeten, Erna

  • 04 Mei 2015 - 13:39

    Yvonne Visscher:

    Ha Renske,
    In Cambodja hebben we diverse Don Bosco huizen gespot en de Cambodjanen zijn hele aardige mensen. Dus Jan-Gijs zal het daar ook vast wel naar zijn zin hebben.
    Je hebt nog even te gaan, hoorde ik. Geniet er maar dubbel van, want voor je het weet sta je weer op Hollandse bodem!!

  • 04 Mei 2015 - 14:50

    Anja:

    Lieve Renske,

    Haha,

    Ja ik denk dat ze bij het thuisfront meer aan het aftellen zijn dan dat jij dat doet.
    Je bent te druk om je daar mee bezig te houden.
    Dat bewijst maar weer hoe je het naar je zin hebt.

    Vreemd denk ik dat Jan Gijs weg is.

    maar jij gaat het zeer zeker naar je zin maken en hebben.
    Geniet lekker.
    Ik heb weer enorm genoten van je verslag.

    Dikke kus

    En wel winnen hoor.
    Zet "m op

    Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renske

Ik ben 5 maanden in India om vrijwilligerswerk te doen op een straatkinderenproject en het land te zien!!

Actief sinds 29 Jan. 2015
Verslag gelezen: 517
Totaal aantal bezoekers 16049

Voorgaande reizen:

11 Februari 2015 - 20 Juli 2015

India

Landen bezocht: